هوش تجاری ما

چگونه هوش تجاری به مدیریت دانش بهتر منجر می شود

هوش تجاری یک ابزار قدرتمند برای سازمانهاست تا مراحل غیر ضروری کسب و کار ها را از بین ببرند و از تمامی منابع خود بهره مند شده و به طور نامحدود کارآمدتر شوند.و سبب افزایش سود بیشتر میگردد.

هوش تجاری BI چه کارهایی انجام می دهد

هوش تجاری برای ایجاد یک عملکرد و تجزیه و تحلیل انجام یک کسب و کار استفاده می شود. به عبارتی هوش تجاری بخش های کلیدی انجام درست کسب و کار را بررسی می کند. این بخش خای کلیدی می تواند هزینه،منابع، زمان ، کیفیت و … انجام کار باشد

هوش تجاری

چرا هوش تجاری

امروزه سازمان ها و شرکت های بزرگی چون شرکت های بزرگ نفتی به دنبال تصمیم گیری درست هستند . با توجه به نوسانات بازار نیاز به تصمیم گیری درست دارند تا بتوان با سودآوری بیشتر محصول خود را در بازار رقابتی بفروشند.

  • اندازه‌گیری: ایجاد KPI (شاخص‌های عملکرد کلیدی) براساس داده‌های تاریخی
  • شناسایی و تعیین معیارهای فرآیندهای متفاوت
  • با سیستم‌های BI سازمان‌ها می‌توانند گرایشات بازار و مشکلات کسب‌و‌کار را شناسایی کنند
  • BI به تجسم داده کمک می‌کند و کیفیت داده‌ها و در نتیجه کیفیت تصمیم‌گیری را بالا می‌برد
  • نه تنها تشکیلات اقتصادی بلکه SME (شرکت‌های کوچک و متوسط) نیز می‌تواند از سیستم‌های BI استفاده کند
  • داده‌های خام از پایگاه‌های داده شرکت استخراج می‌شوند. این داده‌ها در میان سیستم‌های گوناگون منتشر می‌شوند.
  •  داده‌ها پاکسازی شده و به مخزن داده منتقل می‌شوند. سپس جدول کشیده می‌شود و مکعب‌های داده تشکیل می‌شوند.
  • با استفاده از سیستم BI کاربر می‌تواند سئوال بپرسد، گزارشات تک کاره را درخواست کند یا تحلیل‌های دیگر را انجام دهد.

جاد معیار سنجش می تواند فرایندی برای مقایسه و روند پیگیری پیشرفت یک شرکت باشد از این رو هوش تجاری بهترین شیوه برای صنایع بزرگ محسوب می شود.

هوش تجاری است که می تواند افزایش و کاهش هزینه ها در یک شرکت به سرعت نشان دهد.

معیار سنجش با هوش تجاری اجازه می دهد تا شرکت و سازمان ها نقاطی را که موجب می شود از رقابت با رقبا کاهش دهد، شناسایی کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X